UCHWAŁA BUDŻETOWA
G M I N Y CZARNY DUNAJEC
na rok 2011
Nr IV/27/2011
RADY GMINY CZARNY DUNAJEC
z dnia 26 stycznia 2011 roku
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 , pkt. 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 211, art. 212, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U Nr 157 poz.1240 z późniejszymi zmianami)
RADA GMINY CZARNY DUNAJEC uchwala co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu na rok 2011 w łącznej kwocie 68.546.524 złote, z tego:
1) dochody bieżące: 53.450.555 złotych, w tym: z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt. 2 i 3 – 1.330.875 złotych
2) dochody majątkowe: 15.095.969 złotych, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 – 9.645.969 złotych
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 1.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu na 2011 rok w łącznej kwocie 81.454.822 złote
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 2
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 47.469.141 złotych, w tym:
· wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej – 30.206.303 zł, z czego:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 18.593.826 zł
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 11.612.477 zł
· wydatki na dotacje na zadania bieżące – 5.092.400 zł
· wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 9.567.255 zł
· wydatki bieżące na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego – 1.411.552 zł
· wypłaty z tytułu spłaty poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę Czarny Dunajec, przypadające do spłaty w roku 2011 – 403.631 zł
·
wydatki na obsługę długu publicznego – 788.000 zł
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę
33.985.681 złotych, w tym:
· Wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 33.985.681 złotych, z czego na wydatki inwestycyjne na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego – 13.009.679 zł
§ 3
· Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 12.908.298 złotych, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów
· Ustala się przychody budżetu w kwocie 14.834.994 złote, z następujących tytułów: - zaciągniętych kredytów, w kwocie 12.950.000 złotych,
- wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych, w kwocie 1.884.994 złote
oraz rozchody budżetu w kwocie 1.926.696 złotych, na spłatę zaciągniętych kredytów
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 3
§ 4
Tworzy się :
1. rezerwę ogólną budżetu na wydatki nieprzewidziane w kwocie 351.619 złotych
2. rezerwę celową na zabezpieczenie udzielonych gwarancji i poręczeń w kwocie 403.631 złotych
3. rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w kwocie 140.437 złotych
§ 5
Dochody i wydatki budżetu obejmują:
1. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 1
2. dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem Nr 2
3. dochody z tytułu kar pieniężnych i opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska oraz wydatki na realizację zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną zgodnie z załącznikiem Nr 3
4. dochody i wydatki na programy i projekty realizowane ze środków publicznych pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem Nr 4
5. dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,zgodnie z załącznikiem Nr 5
§ 6
Wydatki budżetu obejmują:
1. planowane kwoty dotacji udzielone w 2011 roku – jak w załączniku Nr 6
2.
środki Funduszu Sołeckiego w łącznej kwocie 573.053 złote, z tym ze
środków z art.2 ust 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 roku o funduszu
sołeckim w łącznej kwocie 323.619
złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 7
§ 7
Ustala się wykaz zadań majątkowych i bieżących, zgodnie z załącznikiem Nr 8
§ 8
Ustala się roczne limity dla:
1. zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – do kwoty 200.000 złotych
2. zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty – 12.908.298 złote
3. zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów – do kwoty 41.702 złote
§ 9
1. Upoważnia się Wójta Gminy Czarny Dunajec do :
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 200.000 złotych
2) dokonywania zmian budżetu w granicach działu wydatków polegających na:
· zmianie kwot wydatków zaplanowanych na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
· zmianie kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe,
· przesunięciach między wydatkami bieżącymi i majątkowymi
Zmiany w wydatkach majątkowych z wyjątkiem wydatków na wieloletnie programy
inwestycyjne.
3) Udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji . Łączna kwota udzielonych w roku budżetowym poręczeń i gwarancji nie może przekroczyć 100.000 złotych
4) Udzielania pożyczek z budżetu do kwoty 200.000 złotych
5) Lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
6) Przekazania upoważnień kierownikom jednostek budżetowych do dokonywania zmian w planie wydatków bieżących jednostki:
c) w obrębie wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej
d) w obrębie wydatków działu- wydatków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane
e) w obrębie wydatków działu – wydatków na świadczenia na rzecz osób fizycznych
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Czarny Dunajec
§ 11
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2011 r.
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
Uchwała Budżetowa 2011 Nr IV/27/2011 + załączniki | Dodano: 2011-04-06 12:19:44 | Pobrano: 1425 // 0.38 MB | |
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Czarny Dunajec za rok 2010 | Dodano: 2011-09-21 10:00:13 | Pobrano: 1236 // 0.32 MB | |
UCHWAŁA NR NR XI/106/2011 w sprawie zmiany budżetu gminy na 2011 rok | Dodano: 2011-11-02 11:12:23 | Pobrano: 1252 // 0.80 MB |