Rodzaj sprawy:
|
DECYZJA WÓJTA GMINY CZARNY DUNAJEC: ZEZWOLENIE NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO
|
Podmiot uprawniony/ obowiązany
|
Inwestor lub inny podmiot zamierzający zająć pas drogowy, lub jego część, na potrzeby inwestycyjne lub inne |
Wymagania dotyczące wniosku:
|
Zajmujący pas drogowy przed planowanym zajęciem pasa składa wniosek do zarządcy drogi o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego. Wniosek wg wzoru |
Wymagane załączniki:
|
1. Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500 z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego, a w przypadku umieszczenia reklamy – z podaniem jej wymiarów, 2. Informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu, 3. W szczególnych przypadkach: zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych. Projekt organizacji ruchu związany z robotami prowadzonymi w pasie drogowym powinien określać sposób zabezpieczenia tych robót zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego. 4. Projekt budowlany obiektu umieszczanego w pasie drogowym (do wglądu), 5. Kserokopię zgłoszenia robót lub decyzji pozwolenia na budowę/rozbiórkę obiektu, 6. W przypadkach etapowego prowadzenia robót – harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym. 7. Kserokopię zgłoszenia robót lub pozwolenia na budowę obiektu. |
Informacje dodatkowe:
|
Decyzja zwolniona z opłaty skarbowej, natomiast obowiązuje opłata za zajęcie pasa drogowego, której wysokość uzależniona od rodzaju, wielkości i czasu zajmowanej powierzchni. |
Termin załatwienia sprawy:
|
- Niezwłocznie: sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ. - Nie później niż w ciągu miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego. |
Obowiązujące akty prawne:
|
1. Art. 40 ust. 1, ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 19, poz. 115 z późn. zm.), 2. § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 r., Nr 140, poz. 1481) 3. Uchwała Nr XVII/162/2004 Rady Gminy w Czarnym Dunajcu z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Czarny Dunajec na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg (Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2004 r. Nr 215, poz. 2433) 4. Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) |