na rok 2015
Nr IV/18/2015
RADY GMINY CZARNY DUNAJEC
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 , pkt. 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 r poz.594 z późniejszymi zmianami) oraz art. 239, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( tj. Dz. U z 2013 r poz. 885 z późniejszymi zmianami)
RADA GMINY CZARNY DUNAJEC uchwala co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu na rok 2015 w łącznej kwocie 69.400.220 złotych z tego:
1) dochody bieżące: 61.454.054 złotych, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 – 84.181 złotych
2) dochody majątkowe: 7.946.166 złotych, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 – 7.086.666 złotych
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 1.
§ 2
1. Ustala się wydatki budżetu na 2015 rok w łącznej kwocie 63.323.953 złote zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 2
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 55.846.550
złotych, w tym:
· wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej – 36.343.864 zł, z czego:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 22.663.797 zł
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 13.680.067 zł
· wydatki na dotacje na zadania bieżące – 9.862.000 zł
· wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych – 8.072.879 zł
· wypłaty z tytułu spłaty poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę Czarny Dunajec, przypadające do spłaty w roku 2015 – 342.656 zł
· wydatki na obsługę długu publicznego – 1.150.800 zł
· wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 – 74.351 zł
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 7.477.403
złote, w tym:
· Wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 7.477.403 złote,
z czego na wydatki inwestycyjne na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 2.635.374 złote
§ 3
· Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowaną nadwyżkę budżetu w kwocie 6.067.267 złotych, która zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
· Ustala się przychody budżetu w kwocie 2.828.933 złote, z następujących tytułów: - zaciągniętych kredytów i pożyczek , w kwocie 1.600.000 złotych,
- wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych, w kwocie 1.228.933 złote
oraz rozchody budżetu w kwocie 8.905.200 złotych, na spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 3
Tworzy się:
1. rezerwę ogólną budżetu na wydatki nieprzewidziane w kwocie 340.403 złotych
2. rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w kwocie 165.000 złotych
§ 5
Dochody i wydatki budżetu obejmują:
1. dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 1
2. dochody z opłat z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem Nr 2
3. dochody z tytułu kar pieniężnych i opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska oraz wydatki na realizację zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną zgodnie z załącznikiem Nr 3
4. dochody i wydatki na programy i projekty realizowane ze środków publicznych pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem Nr 4
5. dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,zgodnie z załącznikiem Nr 5
6. dochody z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki na gospodarowanie odpadami, zgodnie z załącznikiem Nr 6
§ 6
Wydatki budżetu obejmują:
1. planowane kwoty dotacji udzielone w 2015 roku – jak w załączniku Nr 7
2. środki Funduszu Sołeckiego w łącznej kwocie 671.328 złotych, z tym ze środków z art.3 ust 1 ustawy z dnia 21 lutego 2014 roku o funduszu sołeckim w łącznej kwocie 376.161,14 złote, zgodnie z załącznikiem Nr 8
§ 7
Ustala się wykaz zadań majątkowych i bieżących, zgodnie z załącznikiem Nr 9
§ 8
Ustala się roczne limity dla:
1. zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – do kwoty 200.000 złotych
2. zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek, zaciąganych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów – do kwoty 1.600.000 złotych
§ 9
1. Upoważnia się Wójta Gminy Czarny Dunajec do :
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 200.000 złotych
2) dokonywania zmian budżetu w granicach działu wydatków polegających na:
· zmianie kwot wydatków zaplanowanych na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
· zmianie kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe,
· przesunięciach między wydatkami bieżącymi i majątkowymi
z wyłączeniem zmian wydatków ujętych na przedsięwzięcia w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Czarny Dunajec
3) Udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji . Łączna kwota udzielonych w roku budżetowym poręczeń i gwarancji nie może przekroczyć 100.000 złotych
4) Udzielania pożyczek z budżetu do kwoty 200.000 złotych
5) Lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
6) Przekazania upoważnień kierownikom jednostek budżetowych do dokonywania zmian w planie wydatków bieżących jednostki:
a) w obrębie wydatków działu związanych z realizacją zadań statutowych jednostki budżetowej
b) w obrębie wydatków działu- wydatków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane
c) w obrębie wydatków działu – wydatków na świadczenia na rzecz osób fizycznych
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Czarny Dunajec
§ 11
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2015 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.