Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463 z późn zm.).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Karta
zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Do wglądu:
• dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
• dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
II. OPŁATY:
Brak
III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie
IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
W przypadku konieczności sprostowania lub uzupełnienia treści aktu - wniosek do Kierownika Urzędu Stanu o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu zgonu. W przypadku konieczności unieważnienia aktu - wniosek do Sądu Rejonowego w Nowym Targu o unieważnienie aktu zgonu.
VI. UWAGI:
1.
Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a
mianowicie:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
2. Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu
Rejestracji zgonu dokonuje się w USC Czarny Dunajec w pokoju 20 tel. 18 26 135 20.