Strona archiwalna. Aktualna strona Gminy Czarny Dunajec kliknij tutaj
ebom| Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca Urząd Gminy Czarny Dunajec portal mapowy portal mapowy
szlak wokół tatr
muzeum pk sk
resetpowiększdrukuj

Rejestracja zgonu

Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463 z późn zm.).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Do wglądu:
• dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
• dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej

II. OPŁATY:

Brak

III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Niezwłocznie

IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Urząd Stanu Cywilnego (USC).

V.TRYB ODWOŁAWCZY:

Brak

W przypadku konieczności sprostowania lub uzupełnienia treści aktu - wniosek do Kierownika Urzędu Stanu o sprostowanie lub uzupełnienie treści aktu zgonu. W przypadku konieczności unieważnienia aktu - wniosek do Sądu Rejonowego w Nowym Targu o unieważnienie aktu zgonu.

VI. UWAGI:

1. Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.

2. Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu

Rejestracji zgonu dokonuje się w USC Czarny Dunajec w pokoju 20 tel. 18 26 135 20.