Podstawa prawna: art. 104 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463 z późn. zm.).
I.WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wpisanie do rejestru stanu cywilnego aktu urodzenia lub aktu małżeństwa lub aktu zgonu sporządzonego za granicą
2. Załączniki:
• odpis zagranicznego aktu stanu cywilnego z jego tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego - w przypadku, gdy odpis zagraniczny jest wydany na druku wielojęzycznym zgodnie z konwencją podpisaną w Wiedniu 8 września 1976 r. tłumaczenie nie jest wymagane;
• w przypadku, gdy zagraniczny akt nie posiada wszystkich danych, zawartych w
polskim dokumencie, niezbędne są:
• w przypadku małżeństwa – oświadczenie od obywatela polskiego o noszonym nazwisku po zawarciu związku małżeńskiego, jeżeli akt zagraniczny nie określa tego nazwiska, poświadczone przez konsula, jeżeli osoba nie składa wniosku osobiście,
3. Do wglądu: dokumenty stwierdzające tożsamość
II.OPŁATY:
Opłata
skarbowa:
• za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu transkrypcji –
50,00 zł,
• za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu sprostowania –
39,00 zł,
• za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu uzupełnienia –
39,00 zł,
III.TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni.
IV.JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).
V.TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VI.UWAGI:
1. Sprawy załatwia się w pokoju 20, tel. 18 26 135 20.
Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być: