U C H W A Ł A B U D Ż E T O W A
GMINY CZARNY DUNAJEC
na rok 2005
Nr XXIII/201/2005
RADY GMINY W CZARNYM DUNAJCU
z dnia 24 stycznia 2005 roku
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 , pkt. 9 lit. c , d, i, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /tj. Dz. U. z 2001 r Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami / oraz art. 109, art.110, art. 116, art.124, art.128 ust.2, art. 134 ust. 3 i 4, art.135 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / tekst jedn. Dz. U z 2003r Nr 15 poz.148 z późniejszymi zmianami /
RADA GMINY W CZARNYM DUNAJCU uchwala co następuje:
§ 1
- Ustala się dochody budżetu w wysokości 29.389.805 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 1 .
- Ustala się wydatki budżetu w wysokości 29.406.629 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 2. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu na kwotę 16.824 złote który zostanie pokryty przychodami z zaciągniętych kredytów
- Ustala się przychody budżetu w kwocie 1.200.000 złotych i rozchody budżetu w kwocie 1.183.176 złotych zgodnie za załącznikiem Nr 3.
§ 2
Ustala się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją :
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, jak załącznik Nr 4
- zadań realizowanych na podstawie porozumień lub umów z innymi jednostkami samorządu terytorialnego , jak załącznik Nr 5.
§ 3
Ustala się dochody budżetu gminy z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych , zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 4
Ustala się
- wykaz zadań gospodarczych , obejmujących wydatki majątkowe budżetu w wysokości 4.298.048 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
- limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, stanowiące limity ustalone na 2004 rok wraz z ich zmianami, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 5
W planie wydatków budżetu wyodrębnia się środki do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy , w łącznej kwocie 1.378.700 złotych , w układzie klasyfikacji budżetowej , jak załącznik Nr 9.
§ 6
Ustala się wydatki budżetu z tytułu dotacji udzielanych :
- dla instytucji kultury na kwotę 240.000 złotych , zgodnie z załącznikiem Nr 10.
- dla działających na terenie gminy publicznych szkół prowadzonych przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 1.582.300 złotych , zgodnie z załącznikiem Nr 11.
- na sfinansowanie zadań zleconych podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku , na łączną kwotę 190.000 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 7
Tworzy się rezerwę ogólną budżetu na wydatki nieprzewidziane w kwocie 211.030 złotych
- Tworzy się rezerwę celową budżetu w kwocie 80.000 złotych na pokrycie kosztów dokumentacji sal gimnastycznych
§ 8
Ustala się kwotę dotacji dla Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej, na pokrycie kosztów likwidacji zakładu w wysokości 16.999 złotych.
§ 9
Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej,
zgodnie z załącznikiem Nr 13
§ 10
Ustala się plany przychodów i wydatków
zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 14.
§ 11
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 15.
§ 12
Przyjmuje się Prognozę Długu Gminy Czarny Dunajec ,zgodnie z załącznikiem Nr 16.
§ 13
Upoważnia się Wójta Gminy do :
- zaciągnięcia zaplanowanych w przychodach budżetu kredytów
- spłaty zaplanowanych w rozchodach budżetu rat kredytów i pożyczek do kwot określonych w załączniku Nr 3 oraz spłaty związanych z nimi odsetek,
- zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku niedoboru budżetowego do maksymalnej wysokości 200.000 złotych
- zaciągania zobowiązań, przekraczających granicę wydatków ustalonych w budżecie gminy na 2005 rok, na zadania realizowane w okresach sezonowych tj:
- odśnieżanie dróg do kwoty 300.000 zł
- zakup opału na sezon grzewczy do kwoty 260.000 zł
- dowóz uczniów do szkół do kwoty 210.000 zł
- zaciągania zobowiązań na realizację zadań gospodarczych, ujętych w wieloletnim programie inwestycyjnym gminy, do wysokości kwot wykazanych w tym programie.
- lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
- dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej , obejmujących w szczególności zmianę kwot wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia i pochodne , na dotacje, na koszty obsługi długu publicznego oraz zmianę kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe.
- Udzielania pożyczek do kwoty 100.000 zł w roku budżetowym
- Udzielania poręczeń i gwarancji do kwoty 100.000 zł w roku budżetowym
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy i zobowiązuje się Wójta Gminy do przedłożenia Radzie Gminy :
- informacji o przebiegu wykonanie budżetu za pierwsze półrocze 2005 r w terminie do 31 sierpnia 2005 roku w szczegółowości do działu budżetowego.
- sprawozdania rocznego z wykonania budżetu za 2005 rok w terminie do dnia 31 marca 2006 roku.- w szczegółowości odpowiadającej zakresowi szczegółowości niniejszej uchwały budżetowej .
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2005 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.