UCHWAŁA BUDŻETOWA NR X/105/2007 NA ROK 2008
2007.12.12
U C H W A Ł A B U D Ż E T O W A
GMINY CZARNY DUNAJEC
na rok 2008
Nr X/105/2007
RADY GMINY CZARNY DUNAJEC
z dnia 12 grudnia 2007 roku
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 , pkt. 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 24 ust. 11, art.165, art. 184, art.188 ust. 2, art.195 ust.2, art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U Nr 249 poz.2104 z późniejszymi zmianami) oraz art.28 ust.3 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001r Nr 13 poz.123 z późniejszymi zmianami)
RADA GMINY W CZARNYM DUNAJCU uchwala co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu w wysokości 42.246.961 złotych zgodnie
z załącznikiem Nr 1.
2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości 49.898.406 złotych zgodnie
z załącznikiem Nr 2.
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 7.651.445 złotych, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów
3. Ustala się przychody budżetu w kwocie 8.500.000 złotych i rozchody budżetu w kwocie 848.555 złotych zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2
Ustala się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją:
1) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, jak załącznik Nr 4
§ 3
Ustala się dochody budżetu gminy z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 4
Ustala się:
a) wykaz zadań gospodarczych , obejmujących wydatki majątkowe budżetu w wysokości 12.293.000 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
b) limity dla wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie
z załącznikiem Nr 7.
§ 5
W planie wydatków budżetu wyodrębnia się środki do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy , w łącznej kwocie 2.425.900 złotych , jak załącznik Nr 8.
§ 6
1. Udziela się z budżetu :
a) dotacje podmiotowe na łączną kwotę 700.000 złotych, dla gminnych instytucji kultury - określonych podmiotowo i kwotowo w załączniku Nr 9.
2. wydatki budżetu obejmują środki na dotacje:
a) dla działających na terenie gminy publicznych szkół prowadzonych przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych - na łączną kwotę 2.660.000 złotych , zgodnie z załącznikiem Nr 10.
b) na sfinansowanie zadań zleconych podmiotom nienależącym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku - prowadzącym działalność pożytku publicznego, na łączną kwotę 255.000 złotych, zgodnie z załącznikiem Nr11.
§ 7
Tworzy się:
1. rezerwę ogólną budżetu na wydatki nieprzewidziane w kwocie 264.977 złotych
rezerwę celową na zabezpieczenie udzielonych gwarancji i poręczeń w kwocie 228.849 złotych
rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w kwocie 35.000 złotych
§ 8
Ustala się plany przychodów i wydatków:
-zakładów budżetowych - zgodnie z załącznikiem Nr 12
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - zgodnie z załącznikiem Nr 13
§ 10
Ustala się roczne limity dla:
1) zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - do kwoty 200.000 zł
2) zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - do kwoty 7.651.445 złotych
3) zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - do kwoty 848.555 złotych
§ 11
1. Upoważnia się Wójta Gminy Czarny Dunajec do :
1) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitów na wieloletnie programy inwestycyjne w latach i kwotach jak załącznik Nr 8
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna
dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku - na łączną
kwotę 1.000.000 złotych
3) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu
budżetowego do maksymalnej wysokości 200.000 złotych
4) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej , obejmujących w szczególności zmianę kwot wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia i pochodne, dotacje, na koszty obsługi długu publicznego oraz zmianę kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe.
5) Udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji . Łączna kwota udzielonych w roku budżetowym poręczeń i gwarancji nie może przekroczyć 100.000 złotych
6) Udzielania pożyczek z budżetu do kwoty 200.000 złotych
7) Lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach
w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
4. Upoważnia się Dyrektora Zakładu Budżetowego Przedszkole do dokonywania w planie finansowym zakładu budżetowego innych zmian, niż określone w art. 24 ust.10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia wpłat do budżetu, ani zwiększenia dotacji z budżetu.
§ 12
Na potrzeby zarządzania długiem publicznym w roku budżetowym 2008 przyjmuje się Prognozę Łącznej Kwoty Długu Gminy Czarny Dunajec, zgodnie z załącznikiem Nr 14
§ 13
1. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Czarny Dunajec
2. Ustala się szczegółowość:
a) informacji o przebiegu wykonanie budżetu za pierwsze półrocze 2008 r - jak zakres szczegółowości budżetu w niniejszej uchwale
b) informacji o wykonaniu w I półroczu 2008 roku planu finansowego Gminnego Samodzielnego Publicznego Zespołu Podstawowej Opieki Zdrowotnej, Centrum Kultury i Promocji oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w szczegółowości odpowiadającej planom przyjętym przez Kierowników, z wyodrębnieniem stanu należności, stanu i rodzaju zobowiązań ( w tym zobowiązań wymagalnych).
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2008 r.
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.