U C H W A Ł A B U D Ż E T O W A
GMINY CZARNY DUNAJEC
na rok 2010
Nr XXXII/314/2009
RADY GMINY CZARNY DUNAJEC
z dnia 30 grudnia 2009 roku
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 , pkt. 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 24 ust. 11, art.165, art. 184, art.188 ust. 2, art.195 ust.2, art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U Nr 249 poz.2104 z późniejszymi zmianami) oraz art.28 ust.3 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001r Nr 13 poz.123 z późniejszymi zmianami)
RADA GMINY W CZARNYM DUNAJCU uchwala co następuje:
§ 1
1. Ustala się dochody budżetu w wysokości
52.852.762 złote zgodnie z
załącznikiem Nr 1 .
2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości
59.227.766 złotych zgodnie z
załącznikiem Nr 2.
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi
planowany deficyt budżetu w kwocie 6.375.004 złote, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów
3. Ustala się
przychody budżetu
w kwocie 8.026.700 złotych
i
rozchody budżetu w kwocie 1.651.696 złotych zgodnie
z załącznikiem Nr 3.
§ 2
Ustala się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją:
1) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, jak
załącznik Nr 4
§ 3
Ustala się dochody budżetu gminy z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z
załącznikiem Nr 5.
§ 4
Ustala się
a) wykaz zadań gospodarczych , obejmujących wydatki majątkowe budżetu w wysokości 13.723.832 złote, zgodnie z
załącznikiem Nr 6.
b) limity dla wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z
załącznikiem Nr 7.
c) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków publicznych pochodzących z Unii Europejskiej, zgodnie z
załącznikiem Nr 8.
§ 5
W planie wydatków budżetu wyodrębnia się środki Funduszu Sołeckiego , w łącznej kwocie 497.672 złote, w tym wydatki majątkowe w kwocie 82.743 złote, jak
załącznik Nr 9.
§ 6
1. Udziela się z budżetu :
a) dotacje podmiotowe na łączną kwotę 859.000 złotych, dla: gminnych instytucji kultury - określonych podmiotowo i kwotowo w
załączniku Nr 10.
2. wydatki budżetu obejmują środki na dotacje:
a) dla działających na terenie gminy publicznych szkół prowadzonych przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych - na łączną kwotę 3.442.500 złotych , zgodnie z
załącznikiem Nr 11.
b) na sfinansowanie zadań zleconych podmiotom nienależącym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku - prowadzącym działalność pożytku publicznego, na łączną kwotę 200.000 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr12
c) na wspieranie sportu kwalifikowanego - na łączną kwotę 140.000 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 13
d) celowe stanowiące pomoc finansową innym jednostkom samorządu terytorialnego, oraz szkole wyższej - w kwocie 2.984.132 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 14
e) na zadania realizowane na podstawie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego - na łączną kwotę 73.100 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 15
§ 7
Tworzy się:
1. rezerwę ogólną budżetu na wydatki nieprzewidziane w kwocie 300.554 złotych
2. rezerwę celową na zabezpieczenie udzielonych gwarancji i poręczeń w kwocie 413.207 złotych
3. rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w kwocie 33.000 złotych
§ 8
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - zgodnie z
załącznikiem Nr 16
§ 9
Ustala się roczne limity dla:
1) zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - do kwoty 200.000 zł
2) zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - do kwoty 6.375.004 złote
3) zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - do kwoty 1.651.696 złotych
§ 10
1. Upoważnia się Wójta Gminy Czarny Dunajec do:
1) zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitów na wieloletnie programy inwestycyjne w latach i kwotach jak załącznik Nr 7
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku - na łączną kwotę 1.000.000 złotych
3) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 200.000 złotych
4) dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej , obejmujących w szczególności zmianę kwot wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia i pochodne, dotacje, na koszty obsługi długu publicznego oraz zmianę kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe.
5) Udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji . Łączna kwota udzielonych w roku budżetowym poręczeń i gwarancji nie może przekroczyć 100.000 złotych
6) Udzielania pożyczek z budżetu do kwoty 200.000 złotych
7) Lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 11
Na potrzeby zarządzania długiem publicznym w roku budżetowym 2010 przyjmuje się Prognozę Łącznej Kwoty Długu Gminy Czarny Dunajec, zgodnie z
załącznikiem Nr 17
§ 12
1. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Czarny Dunajec
2. Ustala się szczegółowość:
a) informacji o przebiegu wykonanie budżetu za pierwsze półrocze 2010 r - jak zakres szczegółowości budżetu w niniejszej uchwale
b) informacji o wykonaniu w I półroczu 2010 roku planu finansowego Gminnego Samodzielnego Publicznego Zespołu Podstawowej Opieki Zdrowotnej, Centrum Kultury i Promocji oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w szczegółowości odpowiadającej planom przyjętym przez Kierowników, z wyodrębnieniem stanu należności, stanu i rodzaju zobowiązań ( w tym zobowiązań wymagalnych).
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2010 r.
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.