Trzy z nich dotyczyły gospodarowaniem odpadami komunalnymi a dokładniej:
- uchwała nr XXXVI/331/2013 w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty na terenie Gminy Czarny Dunajec
- uchwała nr XXXVI/332/2013 w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Czarny Dunajec
- uchwała nr XXXVI/333/2013 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości
I tak dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców ustala się stawkę miesięczną opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego w następującej wysokości:
- odpady selektywnie zebrane i odebrane:
1) 7 zł – w przypadku 1-osobowego gospodarstwa domowego,
2) 14 zł – w przypadku 2-osobowego gospodarstwa domowego,
3) 21 zł – w przypadku 3-osobowego gospodarstwa domowego,
4) 28 zł – w przypadku 4-osobowego gospodarstwa domowego,
5) 35 zł – w przypadku 5 i 6 -osobowego gospodarstwa domowego,
6) 40 zł – w przypadku 7 i 8 -osobowego gospodarstwa domowego,
7) 45 zł – w przypadku gospodarstwa domowego liczące powyżej 8 osób.
- odpady komunalne niezebrane i odebrane w sposób selektywny:
1) 10,50 zł – w przypadku 1-osobowego gospodarstwa domowego,
2) 21,00 zł – w przypadku 2-osobowego gospodarstwa domowego,
3) 31,50 zł – w przypadku 3-osobowego gospodarstwa domowego,
4) 42,00 zł – w przypadku 4-osobowego gospodarstwa domowego,
5) 52,50 zł – w przypadku 5 i 6 -osobowego gospodarstwa domowego,
6) 60,00 zł – w przypadku 7 i 8 -osobowego gospodarstwa domowego,
7) 67,50 zł – w przypadku gospodarstwa domowego liczące powyżej 8 osób.
Do wyżej określonych opłat ustalono dopłaty dla emerytów lub rencistów zamieszkujących samotnie, o ile ich dochód nie przekracza kryterium dochodowego dla osoby samotnie gospodarującej, o którym mowa w ustawie o pomocy społecznej – w wysokości 50 % tych opłat oraz rodzin o liczbie dzieci 4 i więcej, o ile dochód na 1 osobę w tych rodzinach nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w ustawie o pomocy społecznej – w wysokości 2 zł na każde dziecko. W celu uzyskania dopłaty należy złożyć uzasadniony wniosek wraz z załącznikami w Urzędzie Gminy Czarny Dunajec.
Właściciele nieruchomości są obowiązani do wnoszenia powyższych opłat bez wezwania lub przypomnienia i zgodnie ze złożoną deklaracją za trzymiesięczne okresy rozliczeniowe (kwartały kalendarzowe) w następujących terminach:
1) za I kwartał w terminie do 15 marca danego roku,
2) za II kwartał w terminie do 15 maja danego roku,
3) za III kwartał w terminie do 15 września danego roku
4) za IV kwartał w terminie do 15 listopada danego roku.
Opłaty te mogą być wnoszone w formie przelewu na konto urzędu gminy, wpłaty dokonanej w kasie Urzędu Gminy Czarny Dunajec lub wpłaty dokonanej u właściwego miejscowo sołtysa za pokwitowaniem. Wzór deklaracji został określony w załączniku do kolejnej uchwały i można ją składać także za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Say