Podczas przeglądu organizowanego przez Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych w Krakowie, który odbył się w sali teatralnej przy kościele pw. św. Jadwigi, uczniowie z Czerwiennego zajęli 3 miejsce w kategorii „teatr” za przedstawienie „W krainie snu”.
Tegoroczny przegląd odbywał się pod hasłem „Wszystko na niebiesko”. Podczas pokazu konkursowego prezentowały się grupy teatralne z Krakowa, Sandomierza, Chrzanowa, Myślenic, Dobrej, Oświęcimia oraz „grupy” z Czerwiennego.
- Nasi uczniowie wystąpili na prawdziwej scenie teatralnej przy kościele św. Jadwigi w Krakowie. Przygotowywali się do tego dnia przez kilka tygodni. Oprócz prób, zapamiętywania choreografii i ruchu scenicznego, wykonywali własnoręcznie stroje i dekoracje. Podczas występu, wszyscy aktorzy wykazali się zaangażowaniem, profesjonalizmem i opanowaniem – mówią opiekunowie grupy.
W przedstawieniu taneczno – muzycznym wzięli udział (w kolejności pojawiania się na scenie): Kacper Stopiak – chłopiec, Karolina Łowisz – mama, Natalia Jarosz – wróżka, Jan Jarząbek – bocian, Mateusz Gober – ogrodnik, Anna Stoch – kwiatek, Jakub Lupa – kwiatek, Krystian Galica – błyskawica, Emil Polaczyk – błyskawica, Angelika Łowas – liść, Barbara Brenkus – liść, Kacper Pajerski – bałwanek, Kamil Fedro – bałwanek i Arkadiusz Żądlak - zimowe dziecko. Wspierali ich nauczyciele pracujący w grupach rewalidacyjnych, którzy przygotowali to przedstawienie: Agata Duraj - kwiatek, zimowa dziewczynka, Monika Mąka – błyskawica, Irena Lambrecht – liść i Zenon Kosmaczewski - zimowe dziecko.
„Grupy rewalidacyjne” w Czerwiennem skupiają uczniów Katolickiej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi SPSK oraz Katolickiego Gimnazjum Integracyjnego SPSK. Projekt ten kierowany jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z autyzmem.
W ramach pracy małych grup dzieci realizują obszar zbiorczo ujęty jako funkcjonowanie osobiste i społeczne w środowisku, oraz pozostałe przedmioty wyszczególnione przez Podstawę Programową dla Uczniów z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Umiarkowanym i Znacznym (technika, plastyka, wychowanie fizyczne, muzyka z rytmiką). Celem edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi jest utrwalanie i poszerzanie zakresu posiadanej wiedzy, kształcenie kompetencji społecznych, zdolności adaptacyjnych i nabywanie nowych umiejętności umożliwiających samodzielne, niezależne funkcjonowanie tych uczniów, poczucia własnej tożsamości płciowej, przystosowanie do czynnego uczestnictwa w prowadzeniu gospodarstwa domowego, trening twórczego spędzania wolnego czasu.
Dzieci uczestniczą w wielu konkursach teatralnych i plastycznych, na których często otrzymują wyróżnienia i nagrody.
p