WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW obowiązuje segregacja odpadów komunalnych na 2 FRAKCJE:
FRAKCJA SUCHA
Worki/pojemniki kolorNIEBIESKI/ZIELONY.Dopuszcza się pojemniki dowolnego koloru pod warunkiem jednoznacznego i wyraźnego ich opisania „FRAKCJA SUCHA”
FRAKCJA MOKRA
Worki/pojemniki kolorCZARNY. Dopuszcza się pojemniki dowolnego koloru pod warunkiem jednoznacznego i wyraźnego ich opisania „FRAKCJA MOKRA”
Obowiązek ten wynika z przepisów prawa, w tym Regulaminu utrzymania czystości i porządku Gminy Czarny Dunajec.
Odpady niesegregowane wystawione w workach lub pojemnikach innych niż dopuszczone dla konkretnej frakcji nie będą odbierane przez Firmę odbierającą odpady!
W worki lub pojemniki właściciele nieruchomości zamieszkałych zaopatrują się we własnym zakresie.
POZA ODPADAMI FRAKCJI SUCHEJ I MOKREJ DO SYSTEMU GOSPODAROWANIA ODPADAMI NA TERENIE GMINY CZARNY DUNAJEC NALEŻĄ:
ODPADY NIEBEZPIECZNE
W szczególności: chemikalia, takie jak: niewykorzystane farby, lakiery, kleje, żywice, rozpuszczalniki, kwasy, alkalia oraz opakowania po tych środkach, środki ochrony roślin oraz opakowania po tych środkach, aerozole i opakowania po aerozolach; przeterminowane i niewykorzystane lekarstwa; zużyte baterie, a w tym alkaiczne; inne odpady, w tym: zużyte lampy fluorescencyjne, urządzenia zawierające rtęć.
Odpady w postaci baterii można oddawać również do punktów zbiórki zorganizowanych w szkołach na terenie Gminy oraz w budynku Urzędu Gminy.
ZBIÓRKA TYCH ODPADÓW ODBYWAĆ SIĘ BĘDZIE CO TRZY MIESIĄCE – TERMIN
PODANY ZOSTANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI.
ODPADY WIELKOGABARYTOWE
W szczególności: stare meble, opony pochodzące od samochodów oraz maszyn rolniczych, lodówki, pralki, telewizory, sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz inne elementy wyposażenia mieszkania, które ze względu na swój rozmiar nie mogą być zbierane w typowych pojemnikach lub workach na odpady.
ZBIÓRKA TYCH
ODPADÓW ODBYWAĆ SIĘ BĘDZIE CO PÓŁ ROKU – TERMIN PODANY ZOSTANIE DO PUBLICZNEJ
WIADOMOŚCI.
ODPADY BUDOWLANE I ROZBIÓRKOWE
Odpady powstające w wyniku prowadzenia we własnym zakresie drobnych modernizacji, przeróbek, przebudów obiektów budowlanych z zastrzeżeniem, że prace te nie są związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Odpady te obejmujące czysty gruz budowlany, rozbiórkowy, ziemię, żwir z wykopów oraz kamienie – należy przekazywać do punktów odbioru wyznaczonych przez Gminę. Gruz budowlany należy przetrzymywać do czasu odbioru lub wykorzystania w sposób nie powodujący uciążliwości dla nieruchomości sąsiednich.
ODPADY ZIELONE
Należy w całości kompostować na terenie własnej nieruchomości, w sposób nie powodujący uciążliwości dla nieruchomości sąsiednich.