Skromne, liczące 3 pracowników służby Gminy podejmują na bieżąco działania w celu
sprawnego i skutecznego odśnieżania dróg i placów gminnych, prowadzony jest też nadzór Urzędu Gminy nad wykonaniem zadań przez firmy
wykonawcze. Jednakże skala
i intensywność opadów uniemożliwiają zapewnienie właściwych warunków na drogach
przez cały czas. Każdorazowo w przypadku zgłoszenia sytuacji zawinionych przez
wykonawców podejmowane są interwencje.
Jednocześnie przypominam o obowiązkach jakie spoczywają na mieszkańcach – właścicielach i użytkownikach posesji przylegających do dróg. Zgodnie z obowiązująca treścią ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele (a także użytkownicy) nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości.
Ponadto proszę o usuwanie wszelkich nawisów śnieżnych, sopli i lodu znajdujących się na budynkach i zagrażających bezpieczeństwu użytkowników dróg i chodników.
Wójt Gminy Czarny Dunajec
Marcin Ratułowski