Informacja o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych
2013-01-08 do 2013-04-08 // Oglądano: 3309 // WsteczUrząd Gminy Czarny Dunajec informuje, że z dniem 31 grudnia 2012 roku wchodzi w życie ustawa zdnia 7 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. poz. 1407).
Wskazana ustawa wprowadza wiele ułatwień dla osób wykonujących obowiązek meldunkowy, t.j.:
· brak konieczności wcześniejszego
wymeldowania się w jednym urzędzie, aby drugim urzędzie móc się
zameldować (wszystkie te czynności wykonywane będą w jednym urzędzie, z
chwilą zameldowania się w nowym miejscu),
· brak obowiązku podawania informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej,
· zniesienie sankcji karnych m.in. dla
obywateli polskich czy obywateli Unii Europejskiej, za niedopełnienie
obowiązku meldunkowego,
· wydłużenie terminu na zgłoszenie meldunku. Z aktualnych 4 dni, termin zostanie wydłużony do 30 dni,
· umożliwienie dopełnienia formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika,
· zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy,
· zniesienie obowiązku właścicieli,
dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy dotyczącego
weryfikowania wypełniania meldunku przez mieszkańców lub pracowników,
· zniesienie obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów,
· zniesienie obowiązku meldunkowego z początkiem stycznia 2016 roku.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub
wątpliwości, proszę kontaktować się z pracownikami Ewidencji Ludności
tut. Urzędu, pok. nr 18 w godzinach przyjęcia interesantów, tj. 7:30-14:00, którzy udzielą Państwu niezbędnych wyjaśnień lub telefonicznie 18 26 135 18