|
Regulamin Naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Czarnym Dunajcu
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudnienia na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy. Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy na podstawie mianowania, (pracownicy zatrudniani na stanowiskach pracy określonych w statucie gminy) oraz umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi. Rozdział I Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze § 1
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu o informacje przekazane przez Kierownika komórki organizacyjnej o wakującym stanowisku.
- Informacja, o której mowa w pkt. 1 winna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.
- Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Wójtowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.
- Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 3, zawiera:
a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego to stanowisko, b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują, c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia, d) określenie odpowiedzialności, e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy. - Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta Gminy powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.
- Wzór formularza opisu stanowiska pracy w Urzędzie Gminy stanowi załącznik Nr 1.
Rozdział II Powołanie Komisji Rekrutacyjnej § 2
- Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt Gminy.
- W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
a) Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona, b) Kierownik Komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego upoważniona, c) Kierownik komórki personalnej ( dział kadr), będący jednocześnie Sekretarzem Komisji, lub osoba przez niego upoważniona,
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział III Etapy naboru § 3
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
- Składanie dokumentów aplikacyjnych.
- Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
- Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Selekcja końcowa kandydatów:
a) test kwalifikacyjny, b) rozmowa kwalifikacyjna.
- Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
- Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze § 4
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy.
- Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m. in:
a) prasie, b) biurach pośrednictwa pracy, c) urzędach pracy, - Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
a) nazwę i adres jednostki, b) określenie stanowiska urzędniczego, c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe, d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym, e) wskazanie wymaganych dokumentów, f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów. - Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przez 14 dni kalendarzowych.
- Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2
Rozdział V Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych § 5
- Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy.
- Na dokumenty aplikacyjne składają się:
a) list motywacyjny, b) życiorys - curriculum vitae, c) kserokopie świadectw pracy, d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach , szkoleniach, f) referencje, g) oryginał kwestionariusza osobowego. - Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu ( zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym - Dz. U. z 2001 roku Nr 130, poz. 1450).
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych § 6
- Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
- Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
- Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VII Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne § 7
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
- Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
- Informacje i kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
- Wzór listy stanowi załącznik Nr 3.
Rozdział VIII Selekcja końcowa kandydatów
§ 8
- Na selekcję końcową składają się:
a) test kwalifikacyjny, b) rozmowa kwalifikacyjna.
Test kwalifikacyjny § 9
- Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
- Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 100 punktów.
Rozmowa kwalifikacyjna § 10
- Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
- Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków, b) posiadaną wiedzę na temat Urzędu Gminy, w którym ubiega się o stanowisko, c) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata, d) cele zawodowe kandydata. - Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja rekrutacyjna.
- Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.
Rozdział IX Ogłoszenie wyników § 11
- Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej, uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badanie lekarskie.
Rozdział X Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy § 12
- Po zakończeniu procedury naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół.
- Protokół zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wg spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze. b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru. - Wzór protokołu załącznik Nr 4.
Rozdział XI Informacje o wynikach naboru § 13
- Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
- Informację, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
a) nazwę i adres jednostki, b) określenie stanowiska urzędniczego, c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania, d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata, - Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.
- Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.
- Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 5 .
Rozdział XII Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi § 14
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.
» odwiedzin: 4063
|