Tu jeszcze dźwięczy starodawna góralska nuta, tu biją źródła i wody są czyste. Gorąco zapraszamy w podróż ku wytchnieniu, ku dziewiczej przyrodzie, dawności i góralskiemu światu.

Regulamin Naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy w Czarnym Dunajcu

Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudnienia na stanowiska urzędnicze w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.


Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy na podstawie mianowania, (pracownicy zatrudniani na stanowiskach pracy określonych w statucie gminy) oraz umowy o pracę, z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i obsługi.


Rozdział I


Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze



§ 1



  1. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt Gminy, w oparciu o informacje przekazane przez Kierownika komórki organizacyjnej o wakującym stanowisku.
  2. Informacja, o której mowa w pkt. 1 winna być przekazana z miesięcznym wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.
  3. Kierownik komórki organizacyjnej zobligowany jest do przedłożenia do akceptacji Wójtowi projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.
  4. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 3, zawiera:
    1. a) dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego to stanowisko,
      b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,
      c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
      d) określenie odpowiedzialności,
      e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
  5. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta Gminy powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.
  6. Wzór formularza opisu stanowiska pracy w Urzędzie Gminy stanowi załącznik Nr 1.








Rozdział II



Powołanie Komisji Rekrutacyjnej



§ 2



  1. Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt Gminy.
  2. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
    1. a) Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona,
      b) Kierownik Komórki organizacyjnej wnioskujący o zatrudnienie lub osoba przez niego upoważniona,
      c) Kierownik komórki personalnej ( dział kadr), będący jednocześnie Sekretarzem Komisji, lub osoba przez niego upoważniona,
  3. Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.



Rozdział III


Etapy naboru



§ 3



  1. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
  2. Składanie dokumentów aplikacyjnych.
  3. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
  4. Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
  5. Selekcja końcowa kandydatów:
    1. a) test kwalifikacyjny,
      b) rozmowa kwalifikacyjna.
  6. Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
  7. Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
  8. Ogłoszenie wyników naboru.

Rozdział IV



Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze



§ 4



  1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy.
  2. Możliwe jest umieszczenie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m. in:
    1. a) prasie,
      b) biurach pośrednictwa pracy,
      c) urzędach pracy,
  3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
    1. a) nazwę i adres jednostki,
      b) określenie stanowiska urzędniczego,
      c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
      d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
      e) wskazanie wymaganych dokumentów,
      f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
  4. Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu przez 14 dni kalendarzowych.
  5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 2




Rozdział V



Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych





§ 5



  1. Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy.
  2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
    1. a) list motywacyjny,
      b) życiorys - curriculum vitae,
      c) kserokopie świadectw pracy,
      d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
      e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach , szkoleniach,
      f) referencje,
      g) oryginał kwestionariusza osobowego.
  3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
  4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu ( zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym - Dz. U. z 2001 roku Nr 130, poz. 1450).
  5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.




Rozdział VI



Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych



§ 6



  1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
  2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
  3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych, zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
  4. Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.




Rozdział VII



Ogłoszenie listy kandydatów, spełniających wymagania formalne



§ 7



  1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji umieszcza się w BIP listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.
  2. Lista, o której mowa w pkt. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
  3. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
  4. Informacje i kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.
  5. Wzór listy stanowi załącznik Nr 3.




Rozdział VIII


Selekcja końcowa kandydatów


§ 8



  1. Na selekcję końcową składają się:
    1. a) test kwalifikacyjny,
      b) rozmowa kwalifikacyjna.




Test kwalifikacyjny



§ 9



  1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
  2. Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 100 punktów.




Rozmowa kwalifikacyjna





§ 10



  1. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
  2. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
    1. a) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
      b) posiadaną wiedzę na temat Urzędu Gminy, w którym ubiega się o stanowisko,
      c) obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
      d) cele zawodowe kandydata.
  3. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja rekrutacyjna.
  4. Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10.




Rozdział IX



Ogłoszenie wyników


§ 11



  1. Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej, uzyskał najwyższą liczbę punktów z testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
  2. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badanie lekarskie.




Rozdział X



Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy


§ 12



  1. Po zakończeniu procedury naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół.
  2. Protokół zawiera w szczególności:
    1. a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych wg spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
      b) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru, uzasadnienie danego wyboru.
  3. Wzór protokołu załącznik Nr 4.





Rozdział XI



Informacje o wynikach naboru



§ 13



  1. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
  2. Informację, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
    1. a) nazwę i adres jednostki,
      b) określenie stanowiska urzędniczego,
      c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
      d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata,
  3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres, co najmniej 3 miesięcy.
  4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1,2 i 3 stosuje się odpowiednio.
  5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik Nr 5 .




Rozdział XII



Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi



§ 14



  1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.
  2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, przez okres 2 lat, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
  3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

 


ZałącznikDataRozmiar
Załącznik Nr 12007.03.02104.5 KB
Załącznik Nr 22007.03.0229.5 KB
Załącznik Nr 32007.03.0230 KB
Załącznik Nr 42007.03.0238 KB
Załącznik Nr 52007.03.0222.5 KB