U C H W A Ł A B U D Ż E T O W A
GMINY CZARNY DUNAJEC
na rok 2009 Nr XXI/206/2008
RADY GMINY CZARNY DUNAJEC
z dnia 30 grudnia 2008 roku
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 4 , pkt. 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 24 ust. 11, art.165, art. 184, art.188 ust. 2, art.195 ust.2, art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U Nr 249 poz.2104 z późniejszymi zmianami) oraz art.28 ust.3 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001r Nr 13 poz.123 z późniejszymi zmianami)
RADA GMINY W CZARNYM DUNAJCU uchwala co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu w wysokości
47.298.597 złotych zgodnie z
załącznikiem Nr 1 .
Ustala się wydatki budżetu w wysokości
49.896.901 złotych zgodnie z
załącznikiem Nr 2.
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi
planowany deficyt budżetu w kwocie 2.598.304 złote, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów
Ustala się
przychody budżetu
w kwocie
3.430.000 złotych
i
rozchody budżetu w kwocie
831.696 złotych zgodnie
z załącznikiem Nr 3.
§ 2
Ustala się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją :
zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie ustawami, jak
załącznik Nr 4
§ 3
Ustala się dochody budżetu gminy z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z
załącznikiem Nr 5.
§ 4
Ustala się wykaz zadań gospodarczych , obejmujących wydatki majątkowe budżetu w wysokości 8.251.631 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 6.
limity dla wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z
załącznikiem Nr 7.
§ 5
W planie wydatków budżetu wyodrębnia się środki do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy , w łącznej kwocie 3.020.500 złotych , jak
załącznik Nr 8.
§ 6
1. Udziela się z budżetu :
dotacje podmiotowe na łączną kwotę 1.425.000 złotych, dla: gminnych instytucji kultury, oraz zakładu budżetowego - określonych podmiotowo i kwotowo w
załączniku Nr 9.
2. wydatki budżetu obejmują środki na dotacje:
a) dla działających na terenie gminy publicznych szkół prowadzonych przez podmioty nie należące do sektora finansów publicznych - na łączną kwotę 2.978.000 złotych , zgodnie z
załącznikiem Nr 10. na sfinansowanie zadań zleconych podmiotom nienależącym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku - prowadzącym działalność pożytku publicznego, na łączną kwotę 166.000 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr11 na wspieranie sportu kwalifikowanego - na łączną kwotę 135.000 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 12 celowe stanowiące pomoc finansową innym jednostkom samorządu terytorialnego - w kwocie 2.349.831 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 13 na zadania realizowane na podstawie porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego - na łączną kwotę 44.000 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 14 dla ochotniczych straży pożarnych, na łączną kwotę 80.000 złotych, zgodnie z
załącznikiem Nr 15
§ 7
Tworzy się:
rezerwę ogólną budżetu na wydatki nieprzewidziane w kwocie 265.518 złotych rezerwę celową na zabezpieczenie udzielonych gwarancji i poręczeń w kwocie 377.469 złotych rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w kwocie 35.000 złotych
§ 8
Ustala się plany przychodów i wydatków: zakładów budżetowych - zgodnie z
załącznikiem Nr 16
§ 9
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - zgodnie z
załącznikiem Nr 17
§ 10
Ustala się roczne limity dla:
zobowiązań z tytułu nowych kredytów i pożyczek zaciąganych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - do kwoty 200.000 zł
zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - do kwoty 2.598.304 złote
zobowiązań z tytułu nowych kredytów zaciąganych na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - do kwoty 751.696 złotych
§ 11
1. Upoważnia się Wójta Gminy Czarny Dunajec do :
zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków z tytułu limitów na wieloletnie programy inwestycyjne w latach i kwotach jak załącznik Nr 7
zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku - na łączną kwotę 1.000.000 złotych
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 200.000 złotych
dokonywania zmian w planie wydatków budżetu w granicach działu klasyfikacji budżetowej , obejmujących w szczególności zmianę kwot wydatków zaplanowanych na wynagrodzenia i pochodne, dotacje, na koszty obsługi długu publicznego oraz zmianę kwot zaplanowanych na wydatki majątkowe.
Udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji . Łączna kwota udzielonych w roku budżetowym poręczeń i gwarancji nie może przekroczyć 100.000 złotych
Udzielania pożyczek z budżetu do kwoty 200.000 złotych
Lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.
Upoważnia się Dyrektora Zakładu Budżetowego Przedszkole do dokonywania w planie finansowym zakładu budżetowego innych zmian, niż określone w art. 24 ust.10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia wpłat do budżetu, ani zwiększenia dotacji z budżetu.
§ 12
Na potrzeby zarządzania długiem publicznym w roku budżetowym 2009 przyjmuje się Prognozę Łącznej Kwoty Długu Gminy Czarny Dunajec, zgodnie z
załącznikiem Nr 18
§ 13
W toku wykonywania budżetu jednostki budżetowe mogą zaliczać na zwrot wydatków środki zwrócone za zużytą energię elektryczną oraz za korzystanie z telefonu służbowego
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Czarny Dunajec
Ustala się szczegółowość:
informacji o przebiegu wykonanie budżetu za pierwsze półrocze 2009 r - jak zakres szczegółowości budżetu w niniejszej uchwale
informacji o wykonaniu w I półroczu 2009 roku planu finansowego Gminnego Samodzielnego Publicznego Zespołu Podstawowej Opieki Zdrowotnej, Centrum Kultury i Promocji oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w szczegółowości odpowiadającej planom przyjętym przez Kierowników, z wyodrębnieniem stanu należności, stanu i rodzaju zobowiązań ( w tym zobowiązań wymagalnych).
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2009 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.