URZĄD
GMINY W CZARNYM DUNAJCU, UL. JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO 2,
34-470 CZARNY DUNAJEC
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
STANOWISKO DO SPRAW OCHRONY ŚRODOWISKA
nazwa stanowiska pracy
a) Złożenie wymaganych dokumentów (z wyłączeniem dodatkowych).
b) Wykształcenie wyższe z zakresu: prawo, administracja publiczna, ochrona środowiska, inżynieria środowiska.
c) Co najmniej 6 miesięczny staż pracy na:
Ø stanowiskach urzędniczych w jednostkach administracji publicznej (urzędy jednostek samorządu terytorialnego, administracji państwowej).
Ø stanowiskach pracy związanych z opracowywaniem dokumentów z zakresu ochrony środowiska (operaty, raporty, analizy i itp.)
Do stażu pracy wlicza się odbyte staże organizowane przez urzędy pracy, nie wlicza się natomiast praktyk szkolnych i studenckich.
d) Uzyskanie
40% wszystkich punktów możliwych do uzyskania z testu
oraz uzyskanie 40% wszystkich punktów możliwych do uzyskania z rozmowy
kwalifikacyjnej. Do prawidłowego wypełnienia testu oraz udzielenia prawidłowych
odpowiedzi w rozmowie kwalifikacyjnej wymagana jest znajomość oraz podstawowe
umiejętności stosowania obowiązujących przepisów: ustawy o samorządzie terytorialnym,
kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o udostępnianiu informacji o
środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o
ocenach oddziaływania
na środowisko, rozporządzenia w sprawie
przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, ustawy o
utrzymaniu porządku i czystości
w gminach, a także w zakresie obejmującym zadania gminy: ustawy o ochronie
środowiska, ustawy o ochronie przyrody, prawo wodne, ustawa o odpadach.
2. Wymagania dodatkowe (nie są konieczne do spełnienia, jednak wpływają na wynik naboru):
a)
Ukończenie kursów, szkoleń, itp. z zakresu ochrony
środowiska,
a w szczególności ocen oddziaływania na środowisko, zagadnień dotyczących zadań
gminnych w ochronie środowiska, prawa wodnego, form ochrony przyrody – w tym
Sieci Natura 2000, prawa odpadowego, utrzymania porządku i czystości w gminach.
b) Ukończenie studiów podyplomowych, których tematyka obejmuje zagadnienia wymienione w lit. a.
c)
Uzyskanie jak największej ilości punktów możliwych do
uzyskania z testu
oraz z rozmowy kwalifikacyjnej.
d) Obsługa Komputera – znajomość pakietu MS Office, obsługa Internetu.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a)
Opracowanie i wdrażanie programów i innych dokumentów
planistycznych
z zakresu ochrony środowiska.
b) Prowadzenie procedur związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, w tym przygotowywanie dokumentów na potrzeby postępowania.
c)
Prowadzenie kontroli i wizji terenowych z zakresu
ochrony środowiska, utrzymania porządku i czystości i gospodarki wodnej,
pozostających
w kompetencji Wójta Gminy.
d) Wydawanie opinii i uzgodnień w ramach postępowań z zakresu prawa górniczego i geologicznego , oraz prawa wodnego i innych przepisów ochrony środowiska .
e) Prowadzenie publicznego dostępu wykazu informacji o środowisku dla Urzędu Gminy w Czarnym Dunajcu .
f) Udzielanie informacji o środowisku .
g) Prowadzenie korespondencji z innymi podmiotami, instytucjami, organami, opracowywanie sprawozdań, analiz i innych dokumentów dotyczących ochrony środowiska .
h) Współdziałanie z innymi podmiotami, instytucjami, organami w sprawach związanych z wdrożeniem Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000.
i) Opracowywanie niezbędnych dokumentów związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska.
j) Prowadzenie spraw z zakresu ochrony grobów , mogił i cmentarzy wojennych .
k) Prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków w Gminie, w tym: opracowanie projektu Programu Ochrony Zabytków, organizacja niezbędnych spotkań oraz konsultacji.
l) Właściwe gromadzenie oraz przechowywanie akt prowadzonych spraw, w tym prowadzenie rejestrów i ewidencji wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
m)
Przygotowanie i przekazywanie do archiwum zakładowego
akt spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy (dokumentacja archiwalna
i nie-archiwalna).
n)
Zastępowanie w obowiązkach pracownika
zatrudnionego na stanowisku
ds. gospodarki komunalnej, w czasie jego
nieobecności,
o)
Przygotowanie treści pism i dokumentów na potrzeby Rady
Gminy i jej organów we wszystkich sprawach należących do zakresu działania tych
organów,
a związanych z powierzonymi czynnościami, w szczególności przygotowanie
odpowiedzi na interpelacje i wolne wnioski oraz innych informacji, o które
zwrócą się radni lub komisje Rady Gminy.
p) Na
polecenie bezpośredniego przełożonego – uczestniczenie w posiedzeniach komisji
Rady Gminy oraz Sesjach Rady Gminy oraz udzielanie
na posiedzeniach komisji i Sesjach wyjaśnień i informacji, referowanie
przygotowanych projektów uchwał oraz innych spraw.
q) Przygotowywanie projektów wymaganych aktów prawnych podejmowanych przez Radę Gminy oraz Wójta, związanych z zakresem powierzonych czynności.
r) Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków według zasad wynikających z przepisów prawa i unormowań wewnętrznych.
s) Przygotowanie
i terminowe przekazywanie właściwym organom i podmiotom materiałów i dokumentów
z zakresu sprawozdawczości i statystyki, związanych
z zakresem powierzonych czynności.
t) Wykonywanie
powierzonych zadań z zakresu obrony cywilnej, spraw obronnych
i zarządzania kryzysowego.
a) praca na pełny etat, w wymiarze 8 godz. na dobę, średnio 40 godz. tygodniowo.
b) okres zatrudnienia: 6 miesięcy – z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem, (zakłada się przedłużenie umowy na czas określony lub nieokreślony w przypadku prawidłowej realizacji zadań na stanowisku)
c) praca w godzinach od 7:30 do 15:30 od poniedziałku do piątku (wg stanu na dzień ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze),
d) wynagrodzenie
ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w
sprawie wynagradzania pracowników samorządowych
(t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1786 z późn. zm.) oraz Regulaminem wynagradzania
pracowników Urzędu Gminy Czarny Dunajec,
e) wynagrodzenie wypłacane 26 dnia każdego miesiąca,
f) obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
g) praca częściowo w terenie.
5. Wymagane dokumenty:
a) życiorys (CV),
b) list motywacyjny,
c) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) kopia lub odpis dokumentu poświadczający wykształcenie /dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów/,
e) dokumenty poświadczające staż pracy /kopia świadectwa pracy, kopia zaświadczenia o odbytym stażu./
f)
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w
przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z ustawowego uprawnienia
pierwszeństwa
w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej (art.. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach
samorządowych),
dodatkowe:
g) ew. inne dokumenty potwierdzające ukończenie studiów podyplomowych kursów, szkoleń itp., określonych w pkt 2 a i b.
Wymagane dokumenty aplikacyjne
należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy, pocztą elektroniczną na
adres gmina@czarny-dunajec.pl - w przypadku posiadanych uprawnień
do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres Urzędu (jednostki) z dopiskiem Dotyczy
naboru na stanowisko ds. ochrony
środowiska w terminie do dnia 12 czerwca 2015 r. do godz. 15:30.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu (jednostki) po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej / www.bip.pl / oraz na tablicy informacyjnej Urzędu.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery
zawodowej), powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na
przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy
dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z
dnia 29.08.1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z
późn. zmian.), oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j.
Dz. U. z 2014 r poz. 1202 z późn.
zmianami)”.