1.Przeprowadzone zostaną konsultacje z mieszkańcami w sprawie statutów wszystkich sołectw z terenu Gminy Czarny Dunajec. Podstawę konsultacji stanowi wzorcowy projekt statutu przyjęty przez Komisję Rozwoju, Budżetu i Spraw Statutowych. Projekt ten jest udostępniony na stronie internetowej oraz w BIP Urzędu Gminy Czarny Dunajec.
2.Celem konsultacji jest wypełnienie ustawowego obowiązku
wynikającego z art. 35 ust. 1 ustawy z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994
ze zmianami), który stanowi, że organizację i zakres działania jednostki
pomocniczej określa rada gminy odrębnym statutem, po przeprowadzeniu
konsultacji z mieszkańcami. Potrzeba uchwalenia nowych statutów wynika z
konieczności dostosowania ich treści do obowiązujących przepisów prawa oraz
wprowadzenie korzystnych z praktycznego punktu widzenia rozwiązań dla sołectw.
3.Konsultacje przeprowadzone
będą odrębnie dla każdego z 15 sołectw Gminy.
W konsultacjach biorą udział wszyscy mieszkańcy danego sołectwa.
4.Procedura konsultacji przeprowadzona zostaną w terminie 5 stycznia – 2 luty 2019 r.
5.Zarządzeniem Nr 1/2019 . Wójta Gminy Czarny Dunajec z dnia 4 stycznia 2019 r określone zostały następujące formy i terminy przeprowadzenia konsultacji:
1)przekazanie informacji o konsultacjach sołtysom i radom sołeckim w terminie do dnia 8 stycznia 2019 r.;
2)zwołanie zebrań wiejskich przez sołtysów w terminie do
27 stycznia, w celu omówienia statutu sołectwa z mieszkańcami; w przypadku, gdy
zebranie wiejskie nie zostanie zwołane w wyznaczonym terminie, Urząd Gminy
zorganizuje spotkanie
z mieszkańcami w celu omówienia statutu; informacja o terminach zebrań lub
spotkań zostanie podana do wiadomości mieszkańców.
3)składanie przez mieszkańców uwag i opinii w terminie od 10 stycznia do 25 stycznia 2019 r.; wzorcowy projekt statutu przyjęty przez Komisję Rozwoju, Budżetu i Spraw Statutowych udostępniony jest na stronie internetowej oraz w BIP Urzędu Gminy Czarny Dunajec.
4)uwagi i opinie mieszkańców, o których mowa w pkt 3, mogą być składane w formie: pism, faksów, poczty elektronicznej, a także uwag ustnych i telefonicznych składanych bezpośrednio osobom odpowiedzialnym za przeprowadzenie konsultacji; osoba zgłaszająca uwagi lub opinie powinna podać imię nazwisko oraz adres, w celu umożliwienia zweryfikowania statusu mieszkańca danego sołectwa;
6.Osobami odpowiedzianymi za przeprowadzenie konsultacji są następujący pracownicy Urzędu Gminy :
1)Michał Jarończyk - Sekretarz Gminy, pokój 38,tel. 18 26135 38
2)Zofia Czyszczoń – pracownik Urzędu Gminy, pokój 42, tel. 18 26135 42
3)Bartłomiej Błachuta – pracownik Urzędu Gminy, pokój 12 (dziennik podawczy)
tel. 18 26135 12
Podpisano
Marcin Ratułowski
Wójt Gminy Czarny Dunajec
![]() | Wzorcowy projekt statutow solectw | Dodano: 2019-01-04 14:49:29 | Pobrano: 658 // 0.28 MB |