1. Nazwa i adres jednostki (miejsca wykonywania pracy):
Gminny Zespół Oświatowy ul. Piłsudskiego 4, 34-470 Czarny Dunajec
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Rodzaj umowy: umowa o pracę
2. Określenie stanowiska urzędniczego:
Główny Księgowy Gminnego Zespołu Oświatowego w Czarnym Dunajcu,
3. Wymagania niezbędne – kandydatem na wymienione stanowisko może być osoba, która:
1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego
Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od
posiadania obywatelstwa polskiego
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z
pełni praw publicznych.
3) nie była prawomocnie skazana za
przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko
obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji
państwowych oraz samorządu terytorialnego, wiarygodności dokumentów lub za
przestępstwo skarbowe,
4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
5) spełnia jeden z
poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia
magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające
ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co
najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub
pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w
księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych
rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy
uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo
kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
4. W przypadku osób ubiegających się o stanowisko głównego księgowego będą preferowane następujące dodatkowe wymagania:
1) posiada znajomość: zasad księgowości budżetowej i doświadczenie w księgowości budżetowej
w placówkach oświatowych; planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej
jednostek budżetowych
i dyscypliny finansów publicznych;
2) posiada wystarczającą wiedzę i umiejętności do prowadzenia księgowości
komputerowej i samodzielnej
obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości;
3) posiada ogólną znajomość zasad finansowania zadań oświatowych na szczeblu
gminy jako organu
samorządu terytorialnego;
4) posiada umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia
prognoz, zestawień, planów
w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
5) posiada predyspozycje do pracy na stanowisku kierowniczym, organizowania pracy,
współdziałania
w grupie
pracowniczej, gotowość do podnoszenia wiedzy i kwalifikacji,
6) posiada cechy osobowości takie jak: komunikatywność, dyskrecja,
konsekwencja w realizowaniu zadań,
dokładność, sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów
prawa, nieposzlakowana opinia,
7) dobra znajomość przepisów prawa z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku, a w szczególności:
ustawy o finansach publicznych; ustawy o rachunkowości; prawa o zamówieniach publicznych; ustawy
o pracownikach samorządowych; ustawy o systemie oświaty; przepisów dotyczących podatków,
ubezpieczeń społecznych oraz ustawy prawo pracy i ustawy Karty Nauczyciela wraz z przepisami wykonawczymi do w/w ustaw;
5. Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:
1) prowadzenie rachunkowości i księgowości jednostki i podległych jednostek oświatowych na terenie
Gminy Czarny Dunajec zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2) wykonywanie dyspozycji środkami
pieniężnymi,
3) dokonywanie wstępnej kontroli
zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym
jednostki i placówek oświatowych;
4) dokonywanie wstępnej kontroli
kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji
gospodarczych i finansowych w jednostce i placówkach
oświatowych;
5) sporządzanie planu finansowego
jednostki i placówek oświatowych oraz harmonogramu wydatków;
6) planowanie wydatków i kosztów działalności GZO i placówek oświatowych oraz czuwanie nad prawidłową
ich realizacją
7) opracowywanie
projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierowników jednostek;
8) sporządzanie bilansu, prowadzenie
sprawozdawczości budżetowej i podatkowej, wykonywanie analiz,
zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków GZO i placówek
oświatowych;
9) prowadzenie nadzoru nad
prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek, potrąceń oraz
terminowości ich przekazywania;
10) prowadzenie nadzoru nad stosowaniem rzeczowego wykazu akt, przepisów
instrukcji kancelaryjnej oraz
przechowywaniem i archiwizacją dokumentacji księgowej;
11) nadzoruje przestrzeganie dyscypliny
finansów publicznych;
12) nadzoruje prawidłowy przebieg
przekazywania składników majątkowych, sprawowania odpowiedzialności
materialnej oraz zasad inwentaryzacji i likwidacji środków
trwałych i wyposażenia;
13) prowadzi rozliczenie inwentaryzacji
składników majątku GZO i placówek oświatowych;
14) nadzoruje prawidłowe stosowanie
przepisów ustawy prawo zamówień publicznych,
15) sporządza naliczenia odpisów na
zakładowy FSS, plan i sprawozdawczość funduszu, przekazuje naliczone
odpisy oraz nadzoruje prawidłowość potrąceń i kontroluje zgodność wydatków z regulaminem
i przepisami prawa;
16) nadzoruje przygotowanie i realizację
umów cywilnoprawnych i prowadzi ich obsługę księgową,
17) prowadzenie korespondencji w
zakresie spraw finansowych,
18) sporządzanie obowiązujących
sprawozdań finansowych, budżetowych i analiz,
19) sporządzanie sprawozdań
statystycznych,
20) nadzór nad prawidłowością
pobieranych i odprowadzanych dochodów,
21) należyte przechowywanie i
zabezpieczenie dokumentów finansowo-księgowych,
22) bieżąca analiza realizacji planów
finansowych oraz przygotowanie zmian w budżecie
w porozumieniu
z dyrektorami prowadzonych jednostek,
23) przygotowywanie danych liczbowych i różnego rodzaju zestawień na polecenie kierownika, Wójta i
innych organów (US, KO, MEN) umożliwiające dokonywanie analiz i prowadzenia statystyk,
24) wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych
wydanych przez dyrektora jednostki należą do kompetencji głównego księgowego,
6. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV) ,
- kserokopie świadectw pracy,
-
kserokopie dyplomów potwierdzających posiadane wykształcenie;
-
kserokopie zaświadczeń, certyfikatów
o ukończonych kursach i szkoleniach;
- aktualne zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do zatrudnienia
na stanowisku
głównego księgowego,
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione
umyślnie oraz umyślne przestępstwo
skarbowe,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw
publicznych,
- oświadczenie
kandydata o niekaralności za
przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności
instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności
dokumentów lub przestępstwo karne skarbowe oraz za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego, -
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego
tożsamość,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzane danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem , dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101. Poz. 926 ze zmianami).
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, i szczegółowe CV( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji" zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U .z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zmianami) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2008 r. nr 223, poz. 1458 ze zmianami). Klauzulę należy podpisać !
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym osobiście w siedzibie Gminnego Zespołu Oświatowego ul. Piłsudskiego 4, 34-470 Czarny Dunajec lub pocztą na ww. adres z dopiskiem „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego Gminnego Zespołu Oświatowego w Czarnym Dunajcu” w terminie do dnia 20 listopada 2012 r. do godz. 15:00 .
Dokumenty aplikacyjne przesłane pocztą -
decyduje data wpływu do Urzędu.
Oferty złożone po ww. terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci są zobowiązani do poddania się testowi
kwalifikacyjnemu i rozmowie kwalifikacyjnej.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci
spełniający wymagania formalne zostaną
powiadomieni indywidualnie.
Osoba wyłoniona w drodze przeprowadzonego naboru zostanie zatrudniona z dniem 1 stycznia 2013 r. na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na czas określony (po upływie tego terminu możliwe będzie przedłużenie umowy o pracę na czas nieokreślony).
Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 13 ust. 4 i 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych, lista kandydatów, którzy spełnią wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu oraz informacja o wynikach naboru (z podaniem imion, nazwisk oraz miejsc zamieszkania) będą umieszczane na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Czarny Dunajec (www.czarny-dunajec.pl) oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy, przy ul. Józefa Piłsudskiego 2 w Czarnym Dunajcu.
Dyrektor Gminnego Zespołu Oświatowego
Anna Słodyczka